Opieka informatyczna / Outsourcing IT

Opis usługi:

Profesjonalna i kompleksowa obsługa informatyczna firmy zapewniająca stały nadzór nad pracą serwerów, systemów komputerowych, sieci oraz jednostek roboczych pozwalająca na wcześniejsze wykrywanie potencjalnych zagrożeń / awarii i tym samym umożliwiająca podjęcie działań w celu zapobieżenia, jak również utrzymania bądź przywrócenia zdolności operacyjnych firmy.

Model usługi:

Pełny outsourcing – sprawowanie bieżącej opieki informatycznej i wykonywanie prac we wszystkich zleconych obszarach z zakresu IT, w tym wsparcie i doradztwo merytoryczne oraz techniczne.

Częściowy outsourcing – opieka nad wybranymi zagadnieniami obszaru IT zgodnie z wytycznymi zleceniodawcy (np. serwery, backupy, sieć, bezpieczeństwo)

Korzyści:

  • 1.

    Profesjonalna obsługa – zapewniona przez kadrę doświadczonych specjalistów – kumulacja wiedzy i doświadczenia z różnych dziedzin szeroko pojętej informatyki (serwery, sieci, jednostki robocze, oprogramowanie, usługi informatyczne, usługi doradcze).

  • 2.

    Zmniejszenie kosztów – zmniejszenie własnych kosztów osobowych w tym ich pochodnych (ZUS i inne świadczenia) w przypadku rezygnacji / zmniejszenia ilości własnych etatów IT, brak potrzeby tworzenia nowych kosztownych etatów.

  • 3.

    Koncentracja firmy na realizacji własnych celów biznesowych – uwolnienie / odciążenie zasobów firmy z uwagi na fakt, iż niespodziewane awarie, znaczne zwiększenie pracy czy też absencje pracowników obsługujących IT (zwolnienia lekarskie, urlopy) nie będą wpływać na zdolności organizacyjne i operacyjne firmy.

  • 4.

    Bezpieczeństwo i poufność przetwarzanych danych – jedno z największych i kluczowych wyzwań firmy, które często jest lekceważone bądź niedostrzegane i odpowiednio doszacowane dopiero w przypadku wystąpienia sytuacji krytycznej (utrata, wyciek danych wrażliwych, biznesowych, technologicznych) – utrata efektów wielotygodniowej bądź wielomiesięcznej pracy, przewagi konkurencyjnej, konsekwencje finansowe z tytułu RODO. Dbamy o właściwe przechowywanie, przetwarzanie i zabezpieczanie danych opracowując i wdrażając w firmie politykę bezpieczeństwa danych, rozwiązania RAID, kopie bezpieczeństwa, oraz rozwiązania dopasowane odpowiednio do wymagań i potrzeb danego przedsiębiorstwa.

  • 5.

    Gwarantowane parametry obsługi – czas reakcji, systematyka i cykliczność wykonywania prac „utrzymaniowych” – diagnostyka, prace serwisowe i konserwacyjne (instalacje, aktualizacje, weryfikacja bezpieczeństwa, rekonfiguracje sieci i jednostek).

  • 6.

    Pełna dyspozycyjność i ciągłość opieki 24h/365dni – stały monitoring kluczowych elementów infrastruktury IT, szybka pomoc w przypadku codziennych problemów ze sprzętem oraz oprogramowaniem.

  • 7.

    Optymalizacja wydatków IT - zmniejszenie ryzyka w podejmowaniu nietrafionych decyzji w zakresie inwestycji IT, analiza potrzeb, zasadności wprowadzenia usług oraz możliwych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku, preferencyjne ceny dostaw sprzętu i rozwiązań IT dla naszych stałych klientów.

  • Zakres obsługi:

  • Jednostki robocze (laptopy, komputery stacjonarne)

    prace związane z instalacją / reinstalacją, konfiguracją / rekonfiguracją sprzętu komputerowego w tym systemu operacyjnego, oprogramowania biurowego, poczty elektronicznej etc.

    zabezpieczenia i aktualizacje (systemu operacyjnego, oprogramowania biurowego, antywirusowego, etc.) laptopów i stacji roboczych

    wsparcie użytkowników w zakresie rozwiązywania incydentów i problemów, związanych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem

    wykonywanie kopii wskazanych stacji roboczych (w przypadku wdrożenia systemu backupu jednostek – wdrożenie systemu podlega odrębnej wycenie)

    przygotowanie i weryfikacja gotowości do likwidacji (utylizacja, sprzedaż) sprzętu komputerowego firmy – „czyszczenie dysków z danych firmowych

    audyt zainstalowanego oprogramowania

  • Administracja i opieka nad serwerem

    zabezpieczenia i aktualizacje oprogramowania serwerów

    zarządzanie dostępem do zasobów serwerów ACL, CERT

    tworzenie i usuwanie współdzielonych zasobów plikowych dla użytkowników

    nadanie i konfiguracja uprawnień umożliwiających dostęp do serwera, zasobów serwera

    wykonywanie kopi serwerów, nadzór i kontrola poprawności wykonywanych backupów

    monitoring serwera.

  • Serwis, utrzymanie i monitoring sieci

    zapewnienie wymaganego poziomu bezpieczeństwa sieci

    konfiguracja urządzeń sieciowych UTM, Ruter, Switch

    utrzymanie wymaganej sprawności technicznej infrastruktury LAN

    nadanie i konfiguracja uprawnień, umożliwiających zdalny dostęp do sieci

    audyty systemu bezpieczeństwa infrastruktury informatycznej

    monitoring sieci LAN

  • Doradztwo techniczne w zakresie IT

    doradztwo w zakresie zakupu sprzętu, rozwiązań informatycznych

    konsultacja techniczna w zakresie rozwoju zasobów informatycznych i sieci

  • Informacje dodatkowe:

    Odrębnej wycenie podlegają prace wdrożeniowe (środowiska domenowego, systemów backupowych, dedykowanych monitoringów, polityk bezpieczeństwa etc.) oraz prace monterskie (np. budowa/rozbudowa infrastruktury sieciowej, okablowania infrastrukturalnego, inne prace montażowe).